new of my life

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 10, 2011

aidil adha

rasa cam xlambat lg kot nk ucap selamat hari raya aidil adha..hihi..hmm raya aidil adha kali nii aku balik perak..kebetulan da bt korban..mmg tiap2 tahun kt kampung da bt korban..alhamdullah murah rezeki suma da laa korban..

tahun ni 1st time sambung aidil adha ngn somi..maklum laa baru tahun pertama raya berdua kn..aku nii walaupun cuti panjang tp xdapat balik kampung awai sbb moja hari sabtu keja..ahad dh raya..mlm sabtu baru laa aku gerak balik perak..dlm 10mlm gerak kul 1pg baru sampai..jalan xjem cuma keta banyak, xleh nk speed sgt..xkisah laa janji selamat sampai..

korban besanya pagi dh buat sbb yg sembelih tu pakcik aku..so sah2 laa dia akan buat yg kami punya dulu kn..lepas sembahyang raya suma kena cepat2 laa siap g ladang nk ambil kerbau tuu..



 tiap tahun salalunya korban lembu ja tp tahun nii korban kerbau plak..sj ja tukar selera..sedap jgk kerbau pun..

 tenaga kerja yg tengah melapah..suma saudara aku ja niii..untung jgk adik beradik ramai nihh..


 abang aku + shafik,cousin potong2


 moja+paklan..ingatkan laki aku xpandai..hahaha..sekali moja ''ingat org xbesa bt ka..adoiiii tlg laa''...hahahhaha


 rangka kerbau & kaki


 nii part yg aku xsuka..usus kau..ee xpandai aku bt..


 kumpulan kanak2 yg gelabah tgk kerbau tu..hahahha



 abahku yg tengah kapak tulang..tgk laa ngn plastik atas pala sbb masa nii ujan..senang nk p sana nii pasang plastik tu..hai abah2..


alhamdullah dh siap potong2 masuk plastik..lepas nii dh boleh pergi agih2..

No comments:

Post a Comment