new of my life

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 15, 2012

hari-hari cuti bersama adik2..

dh dekat 2minggu berlalu raya haji, aku baru nk buka cter..kiki..asalnya aku xrancang pun nk balik raya haji tahun ni sbb turn raya kt rawang..kebetulan plak moja keja raya ni..tu aku pun cam malas nk cuti..tetiba sehari sebelum raya tu moja cakap ''ayg cuti laa isnin selasa, abg off..kita balik as laa''..aku yg terkejut dlm suka..hahaha..ya laa tetiba ja ajak kn..ingatkn mmg xbalik dh laa..

malam sabtu lepas moja balik keja, kami sama2 laa rentas malam nk balik as..kiki..balik perak dulu sbb mak abah aku still kt sana..petang ahad baru laa gerak balik as.. perjalanan sangat laa jauh..dari perak singgah penang dulu..moja nk hantar spek dekat customer dia..asalnya nk jumpa kt hentian ja pastu adik2 aku plak pakat nk ikut.. moja kn jenis abang yg berhemat..dh bawa adik kn laa nk jumpa kt hentian ja..alang2 masuk laa penang dulu, kesian kt adik2 dia kata..

ingatkan ahad, belah utara dh xjem..sekali dekat sg bakap dh jem..adoiii sabar ja laa..joh plak tu jem..aku bajet da xcident sbb hujan lebat masa tu..rupanya xda pa pun..jem cuma sbb beratur nk bayar tol..maklum line xbanyak..kebanyakkan suma pakai tunai, tu yg jem tu..untung jgk pakai smartag kn..kiki..nasib laa dh masuk penang xjem klu x mau menyesal sbb p sana..kiki..

masuk penang sbb nk p feringgi night ja pun..masuk penang pun dh 830mlm, terus ja p sana..aku dh banyak kali nk p feringgi night tu tp setiap kali aku p mesti dh tutup..asal aku sampai sana ja mesti tgk org dh kemas2..klu x pun kedai da la 5 6kedai yg masih buka..len suma tutup..so mlm tu mmg suma kedai masih open, aku pun tawaf laa suma kedai kt situ..sampai aku yg ajak laki aku balik sbb dh xlarat jalan..haaa nk p sangat kn..

balik dari feringgi night, aku singgah burger king plak..dh tawaf sepanjang jalan tu lapar laa perut pun..heaven btui xdak org..xyah beratur..masuk ja terus order..hihi..


perut kenyang, kita singgah persisir gurney jap..sj ja nk tunjuk kt adik2 aku..depa xpernah dtg sini..efa ni mmg xboleh dok senang..suka sgt laa amik gambar..layan kan ja laa..



hai adik kakak sama besar ja..lagi besar adik dari kakak..yg lelaki tu adik bongsu aku, baru form3 tp lagi tinggi dari aku..maklum kak pun katek..


ni tuan tanah..haii laki aku terkangkang amik gambar..gambar xclear plak..pakai hp cap ayam ja besa laa..


pukul2pg baru sampai rumah..rumah pun dh gelap gelita..laa yg da pun mak abah jaaa..kiki. sok nya kita teruskan misi jelajah padang besar plak.. besa laa laki aku klu balik as mesti p padang besar..macam2 org kirim..


ni menu wajib aku klu p padang besar..tomyam..serius sedap tomyam kt sana..tuu pun kena tgk kedai jgk laa..xleh main belasah ja masuk kedai mana yg terlintas..


somtam..ni menu wajib mak ngn moja..kali kurang sedap somtam tu..slalu p kedai lain..kedai yg selalu p tu tutup plak..


haaa ni mangga taiwan..asalnya aku nk beli harum manis sbb ternampak ''pelam harum manis'' kt tepi jalan..aku mmg dh lupa terus pasai harum manis nii..org kata tgh musim tp xbanyak pun buahnya..dh nampak signboard tu baru laa aku tergedik2 nk beli..bila moja benti tanya mak aiii maheiii betui harum manis..sekilo rm18..aku ni adik ramai,xkn nk beli 2biji ja..kebetulan plak harum manis yg da suma xmasak lg..so kena pelam dulu..mak aku plak cakap harum manis klu pelam xsedap..aku pun malas nk beli..tu yg beli pelam taiwan tu..buah ni mmg besar gila..puas hati makan..padan laa ngn harga dia pun 3biji rm30 tp buah sedap & manis..




No comments:

Post a Comment