new of my life

Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 20, 2012

kesedihan tanpa disangka

sebulan yg lepas aku baru dapat tau sorg membe sekolah aku dulu kena kanser lidah..aku pun mmg dh lama xjumpa dia tp aku ingat lg membe aku tu..dia dula masa kt sekolah mmg suka melawak..mulut reti diam, mmg peramah..seronok bersembang ngn dia..da ja cter dia..

sapa sangka Allah bg dugaan utk dia..dlm usia yg sgt muda dia kena kanser lidah..klu ikut cter dari maknya, asal dia just kena ulser ja tp xbaik2. bila check, baru laa dapat tau rupa dia da kanser..kesiann kn..mak dia sendiri xsure camna dia boleh kena kanser..benda jadi tetiba kn..tetiba ja kena bt rawatan kimo..ikut kata doktor mayb sbb kanser tu penyakit keturunan jgk..keluarga dia mmg da yg kena kanser..

aku lepas tau berita tu asik teringat ja kt dia..suma membe aku yg p melawat dia dekat hospital suma nangis tgk keadaan dia..aku tau pasai dia sakit pun masa dia dh teruk..mmg xdpt info pasal dia sakit,klu tau masa balik as tu boleh p melawat..

lama jgk dia dok hospital..klu xsilap aku,dia koma dlm 2minggu kot..muka bengkak, mata pun boleh bukak cket ja sbb bengkak kn..nk bercakap pun xboleh sbb keadaan dia laa..last ikthiar lidah dia kena buang pastu buat balik lidah baru..tu yg pakat menangis sapa yg p mlawat tu..hai besar btui dugaan dia..hari selasa malam rabu baru ni dia dh meninggal..Innalillahiwainnailaihirajiun utk arwah..xsempat laa aku nk melawat dia..mlm tu just sedekah yasin ja laa utk dia..mudah2an dia ditempat dikalagan org beriman..



No comments:

Post a Comment