new of my life

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, August 28, 2011

baru belajar:murtabak megi

dlm bulan2 posa camni mula laa isteri2 cam aku nii dok pikir pa laa nk makan kn..tambah plak posa sebulan, 2kali plak kita makan..xkn laa tiap2 hari nk makan kt kedai kot..slalunya benda yg kita masak sendiri tu laa yg sedap walaupun kita xpandai sgt masak..kadang org yg berniaga tu lg laa xpandai masak tp dia berniaga kt bazar..

so hari tu aku laa try bt murtabak megi..tgk org jual cam sedap tp kecik nk mampus dh rm2..padahal megi tu murah ja..aku nii dgn giginya mencari aa resipi..dh jumpa, balik rumah terus try..rupanya senang ja..bahan2 pun senang ja..boleh ja guna pa yg da kt rumah..aku amik resipi kt sini, boleh laa try..


 nii utk rencahnya..tgh masak nii..

nii laa rupa murtabak megi aku...


disebabkan nii 1st time aku try so rupa dia xlawa sgt laaa..moja cakap ok ja..aku xingat dh aku masak masa posa ke bapa..siap bt bw p rumah mak mertua aku lg..nasib laa sedap walaupun posa..rasa pun seimbang ja,x terlebih masin..

mak mertua aku pun cakap sedap..adik beradik pun ok ja..aku bt 2keping ja tp besar & tebal..ingat xabis maklum laaa posa2 nii bkn lalu sgt makan kn..alhamdullah xdak pun yg membazir..sebelum sahur dh abis dh pun..



No comments:

Post a Comment