new of my life

Daisypath Anniversary tickers

Friday, January 11, 2013

melaka

orang dah masuk 11days untuk 2013 tp aku baru nk cter year end vocation..kiki.. last vacation on year 2012.. aku pergi melaka.. tu pun tumpang along ja.. along da meeting dekat melaka..then dorg provite bilik untuk sapa yg bawak family..so aku pun tumpang sekali..dh along ajak..klu xajak tu segan laa kan..

so schedule yang padat memang xda laa..ikut suka jaaa.. cuma along ja yang da jadual dia..aku gerak dari kl jumaat..hai cuti lagi..dec memang bulan cuti aku rasa..memanjang da public holiday.. suka aku xyah pergi kerja..kiki..

kami pergi 2 keta tapi gerak asing2.. aku ngn moja gerak awai lagi sebelum jumaat.. aku nk singgah bangi dulu bagi barang dekat mak z.. then terus zass laa ke melaka..

da kisah sebenarnya..aku kan jenis klu pergi berjalan mesti iron baju kt rumah sepsiap..tu klu berjalan naik keta kosong laa.. mean klu xdak org tumpang boleh laa aku sangkut baju..klu da org tumpang xboleh laa iron baju sepsiap..kang mana plak aku nk sangkut..besanya memang akan bawa baju tu..xpernah lagi laa tertinggal..tapi kali ni memang sangat2 xingat..aku dh sampai melaka baru teringat baju yg dah iron xbaju..

masyallah..hai memang mengujian betui laa..dh laa baju spare xda..dlm beg da baju tido ja.. haaa kau menggagau aku..nak xnak terpaksa laa aku shopping lagi..habiskan duit lagi untuk beli baju.. padahal aku baru ja shopping baju sebelum pergi melaka tu..konon nak pakai baju baru sbb nak ke melaka..wahahaha. siap macth tudung baru lagi kau.. sekali xbawa...nangis laa aku..pikir pikir balik, best jgk dapat baru baru lagi.. laki den belanja..hihi..

keluar ja toll terus google mall.. maklum laa aku kn xpernah jejak melaka.. xpernah shopping pun kt melaka.. nk tuju kemana pun xtau.. pusing2 jumpa laa jusco.. shopping pa yang patut baru jaa pergi check in dekat holiday in.. dekat ja hotel ngan jusco.. holiday in betui2 dekat town.. banda hilir.. jalan kaki ja nk ke menara taming sari, jonker street, dataran pahlawan, muzium bagai tu.. pilih laa holiday in jika ke melaka..kiki

baru mendarat dekat lobby holiday in..


malam aku dinner dekat hotel ja..tu pun dh lewat turun sbb sibuk dok bersembang.. bersembang cam xpernah jumpa mana xlambatnya.. bila dh lambat makan pa yg da ja laa.. aku pun xselera sangat nk makan mayb sebab letih kot.. xselera laa konon..bukan makan sampai kenyang ka..kiki.

cam orang xletih jaaa.. ceria jaa masing2..^_^



lepas makan, bergambar dulu laa dekat lobby hotel.. haa malam tu tema baju kami upin&ipin.. aku pun da.. mil aku yg bagi.. mil aku pergi warehouse upin&ipin..tu yang beli sorg sehelai untuk anak menantu.. thanks mak..



dekat melaka kan famaus ngn beca.. dekat depan menara taming sari tu, belambak2 beca.. macam2 design beca dorg..lawa2.. kreatif.. seronok tengok beca kt situ.. datu beca yang siap ngn muzik..kiki.. klu korang nk try boleh laa.. satu beca rm20.. dia pusing satu kawasan tu..


malas nk naik beca tu.. dh tua2 ni rasa cam laa beca jaa..kiki..so bergambar ja laa..^_^.



dh habis beca, kami naik menara taming sari ni plak.. ok laa sbb naik malam.. nampak laa satu pekan melaka.. ngan lampu2 malam, lawa laa.. dia akan behenti dekat atas dalam 15minit n pusing slow2..so hayati laa pemandangan malam.. ni masuk rm15sorg. kanak2 rm10 kot aku xsure sangat.. sbb aku xbayar tu yg xbapa perasan..

menara taming sari-gambar fr google




datran pahlawan- gambar fr google..
dataran pahlawan ni sebelah menara taming sari ja.. tu laa aku cakap suma boleh pergi jalan kaki ja.. suma dekat2 ja.. tapi xdak pa sangat pun dekat sini..mall ja yang besar dekat situ.. klu nk pusing2 tengok barang banyak jugak yg best2..



sebelum merayau2 ke bandar melaka.. wafiy bt perangai xnk amik gambar.. sebenarnya dia dh ngantuk, masuk ja keta terus tido..camna nk jalan gitu..kiki..



dh xingat pa nama tempat ni..tp muzium laa..aku xminat sangat sejarah2 ni so masuk dalam tu pun just pusing2 tengok2 ja laa..pastu amik gambar..wafiy laa yang nk datang sangat tenpat ni.. nak naik kapal, nak naik kapal.. dh sampai suka laa dia..


patung yang belakang aku tu sebenarnya dia pakai baju real tau..cuma baju2 tu keras..klu keras tu sebab dorg awet laa kot yee.. tah laa aku pun xsure..


panasnya rasa.. rasa badan dah belengas.. gagah laa semyum jgk laa..






ni pun muzium jugak..muzium tldm.. haaa moja khusyuk laa baca dalam ni..aku jalannnnn jaa..malas aku nk baca2.. wafiy plak seronok laa tengok kapal2 tu..boleh laa dia main2..belari2 dalam tu..
perasan x wafiy asik bekepit ja ngn moja.. haa budak banyak akai tu..kiki..mak dia xda, moja laa dia nak..klu letih bejalan haaa moja laa yg dia suruh dukung..kiki.. masa ni wafiy nk bising2 nk balik.. tu yang muka masam tu..hihihihi


kan aku cakap..suma orang dah jalan..dia dok baca lagi..


 jocker street-gambar fr google..
asalnya mlm nk nerayau2 dekat jocket street ni..tapi tah camna aku boleh plak demam tu..siang tu bejalan bukan main cergas lg.. sampai ja hotel badan panas cam udang bakar..terus moja soh aku tido..xjadi laa pergi jocker street.. dalam pukul 1030mlm baru keluar cari makan.. moja sibuk sangat nk makan asam pedas.. 


river cuiser melaka..ni suasana malam..


tu ja laa tempat yang aku sempat melaka melaka.. pergi pun kejap sangat..xsempat pusing habis pun.. ahad pagi, lepas breakfst dekat hotel terus aku balik rawang sebab moja keja tengahari tu..














No comments:

Post a Comment