new of my life

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 4, 2012

kuih raya 2012

salam aidilfitri..

harini dh 17syawal suma awai2 dh pakat wish raya dh aku ja terlepas keretapi..kiki..pa2 pun selamat hari raya aidilfitri maad zahir batin..so camna raya tahun ni??best ka xbest ka??banyak ka bt kuih raya??

haaa sebut pasai kuih raya, aku nk cter cket laa ni..tahun nii aku bt 3jenis ja kuih raya..tu ja kuih raya yg da kt rumah aku..klu org datang beraya kt rumah aku pun.. tu ja laa kuih raya yg aku dapat jamu..kiki..nk bt camna tu ja yg sempat buat..

tahun ni aku 1st time try bt kuih makmur..kuih fav my moja..aku mmg xpernag bt kuih makmur ni..xpernah tgk pun camna bt kuih ni..mak aku pun xpernah bt kuih makmur ni..resepi cam besa laa cari dlm internet pastu tanya ngan mak mertua aku camna nk bt.. tu pun men dengar jaa bkn tulis pa pun..pastu nk buat baru laa terhegeh2 nk call plak tanya camna camna..

yg remehnya sebab kena agak2 tepung ngn mintak sapi tu laa aku xpandai..kejap lembik, kejap keras, kejap lembik, kejap xleh nk bt bujur2, kejap tambah tepung, kejap tambah minyak sapi..hahahaha mmg pengalaman betui laa..

try bt kuih lain senang ja jadi walaupun aku 1st time nk bt..nasib laa yg nak makan tu laki aku klu org lain yg suruh aku bt mmg x laa kot.. sampai abang aku pun cakap ''bertahun aku suruh hg bt kuih makmur ni tp xjadi2 kuih makmur.laki hg suruh hg terus bt noo''...habis nk bt camna,nama pun suami..^_^


niii laa rupa kuih makmur aku..

kuih ke2 choco chip..hmm tahun lepas aku bt jgk kuih ni tp xbapa jadi..kuih aku jadi kembang gila bila bakar pastu cair..hmm aku nii aku buat jadi lawa cket dari tahun lepas..kiki.ok laa kn utk org yg baru tahun kedua try bt kuih raya..kiki..

choco chip sy tahun ni..

yg ketiga bubble rice coklat..benda ni pun sama..tahun lepas aku bt xjd..langsung xmakan.. aku tgk xjadi.aku nk makan pun cam xselera so aku terus buang..mmg aku bt cket ja sbb nk try ja dl..hmm tahun ni aku bt ja..hmm sebungkus bubble rice 500gram tu aku buat suma..alhamdullah laa bubble rice aku ranggup & sedap..kiki sapa lg nk puji klu bukan aku kn..

aku bg mak mertua aku sebalang..pastu mak mertua aku cakap wafiy anak buah moja tu punya laa suka..sebalang dia ngadap..nanti mak ngah buat lagi yee..wafiy tu mmg hantu coklat pun..


 bubble rice coklat


tu ja laa kuih raya aku tahun nii..mudah2 tahun depan da laa home made kuih raya lg klu rajin..







No comments:

Post a Comment