new of my life

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, October 27, 2011

raspberry



penah try x makan raspberry..nii laa 1st time aku makan..jakun cket laa masa mula nampak buah nii dekat cold storage..slalu tgk afc ja chef2 tu dok masak pakai mendalah nii..aku xtau plak da jual kt cold storage..

hari masa pergi IPC teman mak aku masak cold storage cari barang..tu yg terjumpa buah raspberry nii..masa tu kebetulan plak moja xda, dia kt kuching..malas laa nk beli..aku kn jenis ingat kt laki..nti aku makan dia xrasa plak..so tunggu moja balik baru beli..

masa tgk wayang hari tu laa beli..masa awai tu x teringat langsung nk beli..dh abis tgk wayang baru teringat...moja plak klu aku cakap nak,dia mmg akan try laa..so berlari laa pergi IPC plak nk cari buah tu..nasib sempat sbb masa tu dh dekat pukul10..

nii jaa laa yg sempat rembat..buah raspberry nii rasa lebih kurang cam strawberry jgk laa..cuma buah raspberry nii gebu & lembut tp strawberry tu keras..lebih sedap raspberry dr strawberry laa..

mula2 makan rasa manis masam..bila balik simpan dlm peti ais & 2hari lepas tu baru makan, buah tu dh rasa masam..bukan laa masam sampai xleh makan tp xrasa cam mula2 beli tu laa..just same like strawberry laa..

so sapa2 klu nk try boleh laa pergi cold storage..da macam2 lg buah yg nampak cam sedap..nanti nak try beli yg len2 plak..


dh bayar ni, pa lg makan laaa..


 nyam2 raspberry





No comments:

Post a Comment