new of my life

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 17, 2012

6 oct 2012

aku ni slalu sangat laa ketinggalan keretapi..nk update blog tp dok tangguh2 tu yg asik lupa ja tu..padahal hp kt tangan tiap2 hari..boleh ja klu nk update guna hp ja pun, tu pun xjgk buat..kiki..ok cter sal 6 oct, aku balik kedah tgk abah aku + sepupu aku tunang..

yaa sorg lagi family aku akan menamatkan zaman bujang dia..alhamdullah laa dh sampai seru kan..klu ikutkan 6/10 ni xsesuai nk bt majlis klu jenis family suma perantauan ni..aku pun xfaham napa laa dia nk sangat pilih date tu..mmg laa suka hati dia nk buat kenduri bila pun..masalahnya kenduri kan melibatkan family, kena laa pikir org lain jgk..masa, cuti, kena jgk tgk..malas nk cakap benda pun dh lepas..

so dia tunang ngn org kedah jgk laa..dekat ja..esok2 ngn balik kampung senang laa..hantaran asalnya 7-9 ja..last2 org bagi jadi 7-11..besa laa tunang mmg gtu laa.mmg slalu perempuan akan lebih punya laa..aku hanya lah penyumbang buah2..sepupu aku dh cukup suma untuk hantaran masa aku tanya dia tu.. cuma buah ja belum..so aku laa beli..aku malas nk pilih2 buah so aku beli anggur ngn plum ja..tuan badan nk buah wana merah ja tp ikut suka laa nk beli buah pa..tu yg beli beli anggur merah ngn hitam cket bagi contra & plum merah..


 hantaran pihak perempuan tp belah laki xda gambar..sbb aku orang dapur..bila org dh balik, sibuk kemas & basuh2..pastu lupa plak nk amik gambar..


 ni sepupu aku, ila..pink terang..wana baju dia sama cam baju aku masa tunang dulu..


moh lerr kita bergambar dulu sebelum rombongan datang..ni ja laa sepupu sepapat yg da masa majlis tuu..cket kan..


 again ila,rahil & adik aku efa



kebetulan masa aku balik tu moja plak kt kuching..aku berdua ja balik as ngn abang aku..kami gerak malam jumaat sampai dh tengah malam..abah aku pun dh tido, mak aku tido rumah mak long aku.. so esoknya baru jumpa abah aku..1st aku tgk abah, dia tengah cuci luka dia.. hai rasa cam sakitnya laa luka tu.. rasa cam kaki aku plak yg luka..tp abah aku dia cakap ''xda paaaa laaa..alaaa cket ja nii..ni baik dh nii''..banyak laa baik, jalan pun terhegeh2 cam org baru belajar jalan..tu pun cakap ok..hai abah2..

gambar xdak sbb abah aku xsuka gambar.. lutut dia mmg teruk laa lukanya..abah aku luka satu badan..dari bahu sampai kebawah suma tempat da luka..bahu, tangan, siku, lutut dan kebawah..muka ja berjahit pipi ngn dagu..abah aku xboleh jalan 2hari, hari ke3 dh ok cket boleh la berjalan tp selangkah2 sbb still sakit..yang kelakar tu abah aku punya xlarat nk bergerak pa suma sampai dia lapar nk mkn pun kol mak aku..padahal abah dlm bilik, mak aku kt dapur ja pun..rumah tu pun bukan besar sangat klu nk jalan p dapur tu tp disebabkan dia mmg dh sakit sgt, tu pasai laa boleh kol mak aku..nk jerit panggil kuat2 pun xterkeluar sora dok tahan sakit..tapiiii tu pun xcakap ngn mak aku dia sakit...org tua klu dh jatuh gitu lambat laa cket nk baik sbb ikut daya tahan badan org umur 58 laa.. hope cepat laa baik..



No comments:

Post a Comment