new of my life

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 16, 2012

lagi kisah sedih..

Skang ni musim hujan, asal masuk ptg ja mesti hujan lebat..hujan plak jenis hujan lebat pastu benti kejap, then hujan lebat balik..hmm baju aku pun xkering2 ok, panas sejuk panas sejuk bila nk keringnya..ok aku bkn nk cter pasai hujan sebenarnya..2minggu lepas aku dok risau kt abah aku sbb xcident..dh balik haritu tgk abah, alhamdllah rasa lega cket..walaupun sebenarnya abah aku teruk jgk masa xcident tu..


baru2 ni 10/10/12 tau2 ja muzer, adik moja plak xcident..haii terkejut aku, xsangka laa plak dlm masa terdekat 2org ahli keluarga aku xcident..dia xcident mlm dlm pkul 9mlm, dekat dengkil..so musim hujan2 ni hati2 laa suma ya..


Cam kelakar pun da tp ni laa yg sebenar..asalnya muzer g tgk membe dia xcident dekat area sepang..situ pun jln berliku2 jgk..membe dia xcident ngn keta..balik dr tempat xcident tu konon terus nk g hospital putrajaya sbb membe dia yg xcident tu bawa kesana..on dway tu laa dia plak yg xcident..ikut munzir dia langgar lopak air then dia terbabas..langgar divider.. keta berpusing 2x.. lepas berpusing keta parking elok laa kt tepi jalan tuu..ngn keadaan bumbung ke bawah tayar ke atas..masa xcident mmg hujan lebat..klu ikut cter munzir, dia cakap xlaju pun dia bawa keta time tu.. tu aku xpasti laa kn tp keta mmg teruk.. gaya cam bawa laju jaa aku tgk.. tgk keadaan keta masa bru xcident pun, aku cam seram...mujur keta xmasuk gaung ja laa..klu x, mmg lg panjang lagi laa cternya..alhmdllah muzer pun selamat..

keta remuk kiri kanan..cermin depan dh retak seribu, tinggal xberderai ja sbb da tinted..tingkap depan pun pecah..bumbung suku dh kemik kebawah..sidemirror 2-2 belah patah..maka marilah kita claim insurance..masuk workshop laa keta tu dlm 3 4bulan..

gambar yg muzer amik masa mlm xcident tu..

keta dlm keadaan gitu, syukur laa drive tu xda pa..masa tu hujan plak tu..sapa sangka org kt dlm tu xdak pa..cuma dia fobia ja laa..bawa keta slow gila, dekat 3line pun bawa 60km/j ja..dok line kiri sekali..hahahaha..haaa baru ko tau slow..caya laa cakap aku kejap ja tu slow pun..cam moja laa.. dia kn da sejarah langgar divider time hujan jgk..moja dulu pun fobia jgk tp kejap ja laa..pastu dia laju balik.. cuma klu drive dlm hujan tu dia mmg beware lebih laa..tangan 2-2 kt stering..mmg xlepas sampai keta benti or hujan yg benti..

ni gambar mando melawat kawasan..

turun subang terus p cari muzer..nk tgk keadaan muzer camna ok ka xok ja..moja cakap asik teringat selagi xtgk..ni dh jumpa ok laa..keta yg xcident tu keta kesayangan dia..harta yg di beli masa dh keja..mmg barai laa keta..dia pergi laa belek bini ke2 dia lebih kurang kt situ..tgk engine cket2..jumpa org yg urus keta pastu balik laa..keta tu keta laa nk bt camna..it's ok laa sbb adik dia xda pa2..lepas niii becareful laa yee..




Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Post a Comment