new of my life

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, December 18, 2011

scone

hari sabtu haritu aku pergi bangi, rumah mak z..kononnya nk pergi makan durian tp bt macam2..sampai sana tengahari so sampai2 ja terus makan ns..hahahaha.hai senang2 xpa rumah sedara..lepas makan ns makan buah plak..

pak E dari taiping datang bawa buah..skang musim buah, banyak laa rezekinyaa..kita yg dok pekan nii rugi laa cket sbb suma kena beli..klu beli dpt sedap ok laa..kena yg buruk  & xelok nasib laa..hmmmm rugiii jaa beli..pak cik aku bw rambutan, pulasan & duriann..alhamdullahh rezeki..

petang plak mak z bt scone..hmm aku pun xpernah makan pn scone tu..dh mak z nk bt so dapat laa belajar camna bt scone & kenal rupa scone tu..hmm sedappp & lembut tp garing di luar..bahan2 suma mudah dapat..xbanyak pun cuma guna tepung gandum, gula, better, susu cair, coklat chip or kismis, soda, esen vanilla..rasanya tu ja laa..huuuu ingat plak aku bahannya..kikiki..

klu nk tgk resepi mak cik aku cakap search blog azli razali..makcik aku follow blog dia..azli razali selalu keluar paper utusan hari jumaat, bagi resepi..aku bukan pernah beli utusan pun sbb tu laa xtau..hehehe

maklum laa rumah mak cik aku ramai ahli2 jemaahnya..bila campur 2 3family lg bertambah laa jemaahnaa..so bila keluar ja scone tu dari oven suma serbu..walau panas2 tu pun berebut2..haiii besa laa kn tp snok tgk..klu masak tp xdak org nk makan, sedihhh jaa.. 



tepung gandum



 bahan2 dh siap nk gaul..


 dh siap nii kang oven panas boleh laa bakar..


 dh siap dibakar


ahli2 jemaah yg tolong mak cik aku..senang kan klu ramai..


No comments:

Post a Comment