new of my life

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 21, 2011

tabaloi..

hmm pernah makan ka tabaloi???rasanya klu pernah pergi sarawak mesti pernah try tabaloi nii..aku pun haritu 1st time try masa pakcik aku balik dr sarawak..

Tabaloi ni makanan rutin or boleh laa klu nk kata cam pgganti nasi lah untuk orang yang bermastautin di Sarawak..Tebaloi di buat daripada pohon sagu.batang sagu akan di proses dengan bebarapa peringkat dan dapatlah di buat tebaloi.(berbentuk snek) 

skang nii ja baru nk dkomesialkan..dula depa buat untuk makan sendiri ja..klu mna yg buat sendiri da 2 perisa ja origunal & pandan..klu ko pergi cari dekat kedai2 depa  da laa pandan, coklat, stawberri, dan rasa biasa..aku pernah makan coklat & pandan ja..coklat & pandan tu aku cakap sedap laa tp xtau laa org lain..perisa lain tu aku pernah try la..nii pun moja baru ja beli suma perisa..so aku xrasa lg..baru try coklat ja..

kt kedai dh bungkus dlm kotak lawa2 dh laa..xmahai punn..boleh laa nk beli..murah pun murah..berbaloi harga ngn proses nk bt tu rasanya..xtau laa kn..moja baru ja sampai semlm so dia belikan aku tabalai nii..haritu aku order xdapat2 sbb dia asikkk lupa nk beli..kali nii ingat tu yg dia beli bawa balik tuu..




 nii yg dbungkus lawa..


nii perli ka pa nii..



rupa tabaloi..ranggup..


No comments:

Post a Comment